👷‍ Deze website loopt op haar laatste benen. In januari 2023 zal ze van het internet verdwijnen.👋
Documentatiecentrum -  Inhoud fotocollectie -  geschiedenisbrugge

Inhoud fotocollectie

Onze heemkring bezit zo'n 6 500 afbeeldingen op papier en ongeveer 15 000 digitale foto's. De collectie groeit nog steeds en bestaat uit foto's, postkaarten, kopieën en tekeningen van circa 1900 tot heden over stad Brugge, de deelgemeenten en de randgemeenten Jabbeke, Varsenare, Damme, enz.. Daarnaast bezitten we ook nog  afbeeldingen van volkskundige onderwerpen, portretten en verenigingen.

In het Fonds Maurits Van Coppenolle zitten 175 postkaarten van West-Vlaanderen van vòòr de Tweede Wereldoorlog. Deze zijn te zien op Erfgoed in zicht. In het fonds Jos Desmet zitten unieke foto's van voor de Eerste Wereldoorlog en het interbellum.

Volledige inventaris fotocollectie

De fotoreeks over het kleine monument in Brugge van Jean Remans is enkel digitaal beschikbaar en is nog niet opgenomen in de databank.

Om deze inventarissen te raadplegen moet U over een "Acrobat Reader" beschikken (minimum Versie 4,0).  Klik op de link om de inventarissen te raadplegen.

Bij sommige instellingen op uw computer worden de PDF-bestanden niet geopend maar rechtstreeks opgeslagen in de map downloads op uw computer.

Klik op de link om naar de site van Erfgoed in Zicht te gaan.

Erfgoed in Zicht - Brugs Ommeland

Klik op de foto's om te vergroten.

Huidevettersplein De Hollandse Koe foto Jean Remans Brugge Twijnstraat 7. Foto Jean Remans

De fotocollectie over Sint-Kruis en een kleine aantal van Sint-Andries werd gedigitaliseerd door de werkgroepen en kunt u vinden op de Beeldbank Brugge.

Inhoud van de collectie beheerd door de werkgroep Heemkunde Sint-Kruis: klik hier

Foto's uit het fonds Carlos Jansseune beheerd door de Werkgroep Heemkunde Sint-Kruis.