Oktober 2020

Het documentatiecentrum is open op donderdag 1, 8, 15, 22 en 29 oktober 2020 van 14.00 tot 17.30 uur.

Voordracht Het erfgoed van de dood

Maandag 26 oktober voordracht Het erfgoed van de dood door Tamara Ingels om 19.30 uur in de CM-Sint-Michiels. AFGELAST DOOR CORONA

Kunsthistorica Tamara Ingels is dr. in de Archeologie en Kunstwetenschappen. Ze werkt als funerair consulent rond inventarisatie, bewaring en ontsluiting van funerair erfgoed. Daarnaast geeft ze regelmatig lezingen en vormingen over kunst, cultuur en erfgoed. Met haar voordracht richt ze zich tot het brede publiek dat meer te weten wil komen over funerair erfgoed. Ze laat je kennismaken met zowel de funeraire geschiedenis, de symboliek en de verschillende soorten graftekens, de zorg voor het funerair erfgoed als de wetgeving.

Tamara Ingels  ©Britt Moras