Mei 2020

Het documentatiecentrum is open op donderdag  7, 14 en 28 mei van 14.00 tot 17.30 uur.

Niet op 21 mei Onze Lieve Heer Hemelvaart.

Op vrijdag 8 mei gaan we op uitstap met een luxe autocar naar de laatste ambachtelijke leerlooierij ALTAN van ons land in zulte, ook naar de graanstokerij Filliers en naar het kasteel van Ooidonck. Een middagmaal is voorzien. De prijs voor deze uitstap is 70€ per persoon, alles inbegrepen.  Inschrijven op edpo@telenet.be of 0495/549303 of 050/840759.                        AFGELAST door corona

Op zondag 17 mei van 10.00 uur tot 12.00 uur is ons lokaal open voor een babbel en een drankje.    AGELAST door corona

Causerie op zondag

Deze activiteit is gratis.

Martine Nijsters neemt je mee naar de tijd van haar grootmoeder Marie en laat je kennis maken met haar geliefden. In dit boek beleef je de 20e eeuw, in de streek rond Brugge.

Hoeveel klappen kun je incasseren in een leven? Hoe vaak kun je tot op het tandvlees gaan en weer recht krabbelen? Word je dan niet bitter, of maakt het je wijzer, sterker, warmer? Moet je altijd op de barricaden staan en grote geschiedenis schrijven om een sterke vrouw te zijn?
Martine Nijsters neemt je mee naar de tijd van haar grootmoeder Marie en laat je kennis maken met haar geliefden. Je voelt mee met de geest van toen en huilt en huivert even veel met de grillen van het noodlot. En net als zij lach je en heb je lief. Ga mee en belééf nu die eerste helft van de 20ste eeuw in de streek van Brugge, in deze aangrijpende familiekroniek die je diep zal raken.
De auteur werd geboren in 1952 in Brugge en kreeg het vertellen met de paplepel mee. Op haar 18de won ze de Prijs van West-Vlaanderen voor verhalend essay, en nadien bouwde ze over ruim 35 jaar een succesvolle carrière uit als copywriter. Samen met haar man leidde ze bovendien het Vlaamse koffiebedrijf Koffie Kàn. Eerder publiceerde ze dan ook naast talloze artikels drie boeken over... koffie!

De causerie op zondagmorgen is een nieuw initiatief van het Brugs Ommeland. Bedoeling is om een viertal keer per jaar een gast uit te nodigen op de derde zondag van de maand voor een losse babbel van een drie kwartier. Er is gelegenheid om vragen te stellen of een praatje te maken bij een drankje. Het is zeker niet de bedoeling een voordracht te houden. Iemand kan zijn hobby of verzameling komen voorstellen. Voorwaarde is dat het om een heem-, volks- of geschiedkundig onderwerp gaat. Ook een boekvoorstelling of speciaal project komen in aanmerking. Voor 2020 kan men zich nog aanmelden.